کلمنتین و جلسه‌ خانوادگی

عنوان لاتین
Clemanine and family meeting

کلمنتین، شخصیت دوست‌داشتنی داستان‌های کلمنتین در کتاب « کلمنتین و جلسه‌ خانوادگی » خیلی نگران است. چون قرار است یک جلسه‌ خانوادگی داشته باشند و از آنجایی که دختری کنجکاو، بازیگوش و سربه‌هواست، نگران است که موضوع جلسه‌ خانوادگی او و شیطنت‌هایش مربوط باشد.

اما در جلسه‌ خانوادگی موضوعی مطرح می‌شود که خیلی بدتر است و اصلاً خوشاید او و برادر کوچکترش نیست و آن به دنیا آمدن برادر یا خواهری جدید است.

داستان کشمکش او برای پذیرش خواهر یا برادری جدید در خانواده و نیز شیوه‌ تعامل او و برادرش را با این موضوع به خوبی نشان می‌دهد.

افزون بر این، این داستان به کودکان می‌گوید که همه انسان‌ها ممکن است گاهی اشتباه کنند اما اگر جستجوگر باشند همیشه می‌توانند راه‌حل‌های مناسبی در زندگی پیدا کنند. افزون بر آن داستان روابط صمیمی در زندگی خانوادگی را به خوبی توصیف می‌کند.

تصویرهای کتاب مکمل داستان است و فضاهای خالی را پُر کرده است.

 زبان اثر دوست‌داشتنی و دلنشین است به گونه‌ای که خواننده با او همذات‌پنداری می‌کند. برای همین برای کودکان جذاب و گیراست. کودکان سنین ۹-۱۲ سال به راحتی می‌توانند آن را بخوانند.

درباره‌ نویسنده کتاب « کلمنتین و جلسه‌ خانوادگی »

سارا پنی پاکر نویسنده‌ای آمریکایی است و تاکنون ۱۷ عنوان کتاب از جمله مجموعه داستان‌های کلمنتین را برای کودکان نوشته است. این این مجموعه تاکنون «کلمنتین»، «نامه های کلمنتین»، « کلمنتین با استعداد »، «کلمنتین دوست هفته»، «به فارسی ترجمه شده است. از دیگر کتاب‌های این نویسنده که به فارسی هم ترجمه شده است « روباهی به نام پکس » را می‌توان نام برد. او مجموعه‌ای هم با یکی از شخصیت‌های کتاب کودکان به نام « استنلی صافه » نوشته است که جف براون بیش از چهل سال پیش آن را خلق کرد.

او برای کتاب « نامه‌های کلمنتین » جایزه‌ کریستوفر و برای کتاب پیر عاشق جایزه‌ بادبادک طلایی را از آن خود کرده است.

 

برگردان
شهلا انتظاریان
تصویرگر
مارال فریزی
تهیه کننده
بهار اشراق
سال نشر
۱۳۹۵
ناشر
نویسنده
Sara Pennypacker, سارا پنی پاکر
Submitted by editor3 on