در یک رقابت اینترنتی، کودکان با بیماری دیابت آشنا می‌شوند

دهمین مسابقه اینترنتی با عنوان «زندگی شیرین ده» بر روی پایگاه مسابقات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان فعال شد. کودکان و نوجوانان در یک رقابت اینترنتی و در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ۱۴ سوال ۴ گزینه‌ای به موضوعاتی مانند رژیم غذایی دیابت، تست هموگلوبین، علایم افت قند خون، کتون، علایم اولیه دیابت پاسخ دهند.

این مسابقه ۱۰ دوره متوالی است که با مشارکت انجمن دیابت ایران با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با بیماری دیابت برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش مسابقه‌ی اینترنتی «زندگی شیرین ۱۰» از روز یک تیر بر روی پایگاه اینترنتی کانون به نشانی: www.kanoonquiz.ir فعال شده و کاربران تا پایان یک مرداد ۱۳۹۵ فرصت دارند با مراجعه به این پایگاه در این مسابقه شرکت کنند.

پس از پایان مهلت تعیین شده به تعدادی از برگزیدگان مسابقه اینترنتی «زندگی شیرین ۱۰» به قید قرعه جوایزی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن دیابت ایران اهدا می‌شود.

در همین حال برگزیدگان تهرانی این رقابت طی مراسمی که از سوی انجمن دیابت ایران برگزار می‌شود، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

همکاری‌های کانون و انجمن دیابت ایران تنها به برگزاری مسابقه‌های اینترنتی محدود نمی‌شود و به تازگی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد تاسیس انجمن دیابت ایران - که با حضور خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان دیابتی عضو انجمن برگزار شد - یک قصه‌گوی برگزیده کانون نیز به قصه‌گویی پرداخت.

در این مراسم که با برنامه‌های شاد و متنوعی همراه بود مهتاب شهیدی مربی مسوول مرکز شماره ۹ کانون تهران و قصه‌گوی برگزیده هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، قصه «هدیه خوبان» را برای بچه‌های دیابتی روایت کرد.
 

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانمنبع عکس:
Submitted by editor3 on