تبریک سال نو میلادی با تصویری از «دختر انار»

شاخه‌ی ملی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) در هلند، امسال تبریک سال نو میلادی 2021 خود را با تصویری از کتاب «دختر انار» نوشته‌ی محمدهادی محمدی و تصویرگری ندا راستین‌مهر همراه کرده است تا پیام‌آور صلح و دوستی میان فرهنگ‌ها باشد. این کتاب که به زودی با ترجمه جف ‌آرتس، نویسنده‌ی نامدار بلژیکی، در کشور هلند نیز منتشر می‌شود، می‌تواند پلی باشد میان دو فرهنگ و راهی برای نزدیک‌تر کردن کودکان دو سرزمین به هم‌دیگر.

کتاب تصویری «دختر انار» یکی از چندین کتابی است که با مدیریت هنری ماریت تورن‌کویست، تصویرگر برجسته‌ی هلندی – سوئدی، در پروژه‌ی بین‌فرهنگی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر می‌شود. این پروژه که از سال ۱۳۹۴ با هدف تولید کتاب‌های باکیفیت تصویری برای برنامه‌ی «با من بخوان» آغاز شده، تاکنون در همکاری با شماری از تصویرگران جوان ایرانی آثاری برجسته منتشر کرده است که از میان آن‌ها کتاب هفت اسب هفت رنگ نوشته‌ی محمدهادی محمدی و تصویرگری نوشین صفاخو توانسته جوایز گوناگونی را در جهان به خود اختصاص دهد و در دو کشور هلند و آمریکا نیز منتشر شود.

تصویر و متن کارت تبریک زیبای ایبی هلند را در ادامه می‌بینید:

«دوستان عزیز ایبی

سال گذشته رخدادها، بسیار متفاوت از همیشه بودند. اما هر اندازه هم که این تغییرات زندگی‌ ما را تحت تاثیر خود قرار دهند، کتاب‌ها همچنان به زندگی کودکان و بزرگسالان سراسر جهان غنایی بیش‌تر می‌بخشند. ما در کنار همه‌ی شما، خود را متعهد می‌دانیم تا در سال جدید کودکان و کتاب‌ها را به هم نزدیک‌تر کنیم. آرزو می‌کنیم سال 2021 برای شما سالی سرشار از سلامتی، امیدواری و انگیزه باشد!

شاخه‌ی ایبی در هلند

هلما فون‌لیروپ دبراور، مارتینه لتری، لیزلوته دسوواژی، یانکه فون‌ویک، ماریت فون‌درفیر، لیزبث تن‌هاوتن، پیتر فون‌دایفن‌بودن، مارلوس روبین

 

تصویرسازی برگرفته از کتاب دختر انار – تصویرگر: ندا راستین مهر

کتاب تصویری دختر انار با تصویرگری ندا راستین‌مهر و نویسندگی محمدهادی محمدی در سال 2021 با ترجمه‌ی جف آرتس در هلند منتشر خواهد شد.

ندا یکی از تصویرگران ایرانی است که ماریت تورن‌کویست (برنده‌ی جایزه‌ی ترویجگر برجسته‌ی ایبی- آی‌رید در سال 2020) طی چهار سال گذشته برای آنان کلاس‌هایی تخصصی در زمینه‌ی تصویرگری برگزار کرده و به طور انفرادی نیز آنان را در آفرینش کتاب‌های تصویری راهنمایی کرده است.»

 

معرفی کتاب هفت اسب، هفت رنگ

معرفی کتاب هویج پالتوپوش

معرفی کتاب دیو سیاه، موش سفید

گزارش تصویری آیین گشایش نمایشگاه تصویرگری پروژه بین‌فرهنگی کتاب‌های کودکان

با ماریت تورن کویست و آثارش بیش‌تر آشنا شوید

کتاب هفت اسب هفت رنگ در فهرست کتاب ‌برای کودکان با نیاز ویژه دوسالانه دفتر بین المللی IBBY

هفت اسب هفت رنگ در فهرست کتاب‌های برتر تصویری جهان

Submitted by editorsa on