فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی هنرمند، 3 آبان

3 آبان ماه برابر با 25 اکتبر روز جهانی هنرمند است. این روز توسط کریس مک کلور، هنرمند کانادایی مشهور در سبک رئالیسم عاشقانه در سال 2004 نامگذاری شد. این روز همچنین روز تجلیل از یکی از مشهورترین هنرمندان یعنی پابلو پیکاسو است. این هنرمند اسپانیایی در 25 اکتبر 1881 به دنیا آمد. او افزون بر نقاشی، در زمینه‌های دیگری مانند مجسمه‌سازی، طراحی صحنه و سرامیک نیز فعال بود.

هنرمند شامل افراد زیادی مانند نقاشان، عکاسان، مجسمه سازان، نوازندگان، نویسندگان، بازیگران، هنرمندان دیجیتال و... می‌شود. معمولا هنگامی که فردی با یک موهبت خلاق به دنیا می‌آید، این خلاقیت و هنر در حوزه‌های مختلف خود را نشان می‌دهد. 

کتابک برای روز جهانی هنرمند کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

خرگوش کوچولوی هنرمند/ برای 3 تا 9 سال/ (معرفی کتاب خرگوش کوچولوی هنرمند/ خرید کتاب خرگوش کوچولوی هنرمند)
خانم معلم و آقای نقاش/ برای 7 تا 9 سال/ (معرفی کتاب خانم معلم و آقای نقاش/ خرید کتاب خانم معلم و آقای نقاش)
فریدا کالو – مجموعه زنان کوچک، رویاهای دور و دراز/ برای 7 تا 9 سال/ (معرفی کتاب فریدا کالو – مجموعه زنان کوچک، رویاهای دور و دراز/ خرید کتاب فریدا کالو – مجموعه زنان کوچک، رویاهای دور و دراز)
همایش پرندگان/ برای 9 تا 12 سال/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب همایش پرندگان/ خرید کتاب همایش پرندگان)
زمانی که هم‌خانه‌ی داوینچی بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۱)/ برای 9 تا 12 سال/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب زمانی که هم‌خانه‌ی داوینچی بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۱)/ خرید کتاب زمانی که هم‌خانه‌ی داوینچی بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۱))
زمانی که همسایه‌ی میکل آنژ بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۲)/ برای 9 تا 12 سال/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب زمانی که همسایه‌ی میکل آنژ بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۲)/ خرید کتاب زمانی که همسایه‌ی میکل آنژ بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۲))
زمانی که هم‌سفر ونگوگ بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۳)/ برای 9 تا 12 سال/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب زمانی که هم‌سفر ونگوگ بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۳)/ خرید کتاب زمانی که هم‌سفر ونگوگ بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۳))
زمانی که هم‌سنگر پیکاسو بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۴)/ برای 9 تا 12 سال/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب زمانی که هم‌سنگر پیکاسو بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۴)/ خرید کتاب زمانی که هم‌سنگر پیکاسو بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۴))
زمانی که هم‌صحبت فریدا بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۵)/ برای 9 تا 12 سال/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب زمانی که هم‌صحبت فریدا بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۵)/ خرید کتاب زمانی که هم‌صحبت فریدا بودم – بچه‌محل نقاش‌ها (۵))
از غار تا پیکاسو/ برای 9 تا 12 سال/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب از غار تا پیکاسو/ خرید کتاب از غار تا پیکاسو)
ایوان منحصر به فرد/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب ایوان منحصر به فرد/ خرید کتاب ایوان منحصر به فرد)
نقاش/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب نقاش/ خرید کتاب نقاش)
پیکاسو یک روز در کارگاه هنری او/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب پیکاسو یک روز در کارگاه هنری او/ خرید کتاب پیکاسو یک روز در کارگاه هنری او)
نبوغ لئوناردو/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب نبوغ لئوناردو/ خرید کتاب نبوغ لئوناردو)
جکسون پولاک/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب جکسون پولاک/ خرید کتاب جکسون پولاک)
مارسل دوشان/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب مارسل دوشان/ خرید کتاب مارسل دوشان)
پیرو مانزونی/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب پیرو مانزونی/ خرید کتاب پیرو مانزونی)
آلبرتو جاکومتی/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب آلبرتو جاکومتی/ خرید کتاب آلبرتو جاکومتی)
میکل آنژ: پیکرتراش و نقاش/ برای 12 سال به بالا/ (معرفی کتاب میکل آنژ: پیکرتراش و نقاش/ خرید کتاب میکل آنژ: پیکرتراش و نقاش)
تصویرگری کتاب های کودکان: تاریخ، تعریف‌ها و گونه‌ها/ برای بزرگسال/ (معرفی کتاب تصویرگری کتاب های کودکان: تاریخ، تعریف‌ها و گونه‌ها/ خرید کتاب تصویرگری کتاب های کودکان: تاریخ، تعریف‌ها و گونه‌ها)

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on