کتاب های جشنواره تئاتر کودک در راه انتشار

۵کتاب درباره تئاتر کودک و نوجوان، برای شرکت در «شانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اصفهان» منتشر می شوند.

به گزارش سایت «ایران تئاتر» در گفتگو با مسئول «کمیته پژوهش و انتشار دفتر تئاتر کودک و نوجوان»، کتاب های، «کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان»  نوشته «هلنا روزنبرگ» با ترجمه «فاطمه حسینی»، «داستان هایی برای صحنه» اثر «آرون شپارد» و ترجمه «علی اکبر طرخان»، «افسانه هایی برای صحنه» نوشته «آرون شپارد» با ترجمه «فاطمه حسینی»، «خواندنی هایی برای صحنه» از «آرون شپارد» و ترجمه «علی اکبر طرخان»(این سه کتاب مجموعه ای از نمایشنامه های کوتاه بهم پیوسته هستند)، «مروری بر یک قرن ادبیات نمایشی کودک و نوجوان»،برای انتشار آماده شده اند، البته نام این کتاب ها ممکن است در زمان انتشار تغییر کند.
کتاب «مروری بر یک قرن ادبیات نمایشی کودک و نوجوان»، مجموعه ای از ١٣ نمایشنامه است که در ١٠٠ سال گذشته در جهان اجرا شده و در آغاز هر کدام از نمایشنامه های این کتاب، تحلیلی از آن نمایشنامه  آمده است. 
به گفته «سیدحسین فدایی‌حسین»، گروه مترجمان خانه تئاتر به سرپرستی «علی ظفر قهرمانی» این کتاب را ترجمه کرده اند که به خاطر حجم زیاد آن ممکن است در دو جلد چاپ شود.
گفتنی است این کمیته کتاب دیگری به نام «تئاتر، رسانه ای موثر برای کودک و نوجوان» که مجموعه‌ای از نظریات جدید در رابطه با تئاتر کودک و نوجوان است را هم برای چاپ در نظر گرفته است.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ١٦ تا ٢٠ شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود.

Submitted by editor6 on