دیداری خودمانی و آشنایی با کتابک

 پاتریشیا آلدانا، رئیس نهضت ملی خواندن در کانادا و رئیس پیشین دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) دوشنبه ۱۴ شهریور مهمان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان بود.

او در این دیدار با فعالیت ها و پروژه های گوناگون موسسه آشنا شد. پاتریشیا آلدانا که سال ها  در پروژه های گوناگون ترویج کتابخوانی در سطح جهانی همکاری داشته، فعالیت های موسسه را ستود. 

او با کتابک، ایرانک (بانک اطلاعات فرهنگ و ادبیات کودکان ایران و موزه مجازی تاریخ و فرهنگ کودکان ایران)، پروژه مطالعات کودکی، صندوق آموزش خلاق موسسه و فعالیت های ترویج خواندن موسسه آشنا شد. پاتریشیا آلدانا از آغاز هفته مهمان ایران است و سخنرانی هایی در خانه کتابدار کودک و نوجوان و شورای کتاب کودک ارائه کرده است. آلدانا، امروز چهارشنبه نیز در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره نشر کتاب های کودکان سخن خواهد گفت. 

دیداری خودمانی و آشنایی با کتابک

پاتریشیا آلدانا در سازمان های ملی و بین المللی بسیاری فعالیت دارد. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ رئیس دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان بود. او در این دوره با راه اندازی" صندوق کمک به کودکان در بحران" نقش قابل توجهی در گسترش فعالیت کتابخوانی به ویژه کتاب های با کیفیت با کودکان در شرایط بحرانی داشته است. این صندوق تاکنون در مناطقی مانند لبنان، غزه و کلمبیا پروژه هایی را اجرا کرده است. هدف این صندوق ارائه خدمات کتابدرمانی به کودکانی است که از جنگ یا بلاهای طبیعی آسیب دیده اند.  

کلیدواژه:
Submitted by admin on