قصه، دارویی برای پیشگیری از مشکلات کودکان

قصه‌گویی به آرامش کودکان کمک می‌کند و به منزله یک دارو می‌تواند مشکلات تربیتی کودکان را به آسانی درمان کند.  به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سمیه اصحاب صحف قصه‌گوی یزدی راه یافته به هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: والدین در یک خانواده سالم به هنر قصه‌گویی توجه خاص دارند و با ارتباط چهره به چهره با فرزندان‌شان مهربانی، گذشت، تفکر و رویارویی را با مشکلات را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

اصحاب صحف که به عنوان یکی از برگزیدگان بخش شایسته تقدیر جشنواره شناخته شد، اضافه کرد: وقتی مادر یا پدر، چشم در چشم فرزندش از داستان رستم و سهراب حرف می‌زند و داستان آرش کمانگیر را بیان می‌کند، هویت فرزندش را به او یادآوری می‌کند و به او یاد می‌دهد باید در برابر ظالم ایستاد و کشور را از گزند دشمنان ایمن ساخت. مربی فرهنگی‌هنری کانون یزد، قصه را همچون نم‌نم باران بر روح و جان کودکان دانست که به قصه‌گو و شنوندهٔ قصه، طراوت و حس خوب زندگی می‌بخشد.

اصحاب صحف که برگزیده شدن در جشنواره پانزدهم و شانزدهم جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را نیز در کارنامهٔ قصه‌گویی خود ثبت کرده است، خاطر نشان کرد: آشنایی قصه‌گویان ایرانی درجشنواره‌های بین‌المللی با قصه‌گویان خارجی از کشورهای مختلف، سبب آشنایی با دنیای قصه در خارج از کشور ایران می‌شود. وی در عین حال یادآور شد: حضور در جشنواره یعنی رقابت و همین رقابت قصه‌گو را وادار به نوآوری و خلاقیت در ارایه قصه می‌کند تا بتواند قصه‌های ناگفته را برای روایت در این رقابت بین‌المللی انتخاب کند.

به باور این قصه‌گوی یزدی، قصه‌گویی یک ابزار است برای تمامی اولیای تربیتی و کسانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند و حضور در جشنواره قصه‌گویی به دوست‌داران قصه کمک می‌کند تا با ابزار مختلف و تکنیک‌های قصه‌گویی در جای جای ایران و جهان آشنا شوند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران برگزار شد.

منبع
وب سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
Submitted by editor on