کتاب هایی کوچک از غاز و اردک

اگر دلتان می‌خواهد یک عالمه کتاب کوچک داشته باشید که خیلی راحت خوانده شوند. همین کتاب‌ها را انتخاب کنید. خواندن هر کدام از این کتاب‌ها چیزی است مثل خوردن پاستیل‌های میوه‌ای تو رنگ‌ها و طعم‌های متفاوت. قهرمان بانمک و ساده‌ی این مجموعه غاز و اردک کوچک هستند که در هر کتاب با شعرهای کوتاه افسانه شعبان‌نژاد سعی می‌کنند به بچه‌ها نکاتی ساده یاد بدهند.

شعرهای شعبان‌نژاد این خاصیت را دارند که مفاهیم ساده و آموزشی مثل غم، شادی، تنبلی، مهربانی و چیزهای دیگر را لطیف‌تر و بازیگوشانه‌تر کنند و کتاب را به طبع بچه‌ای ایرانی نزدیک کنند!

هر کتاب درباره‌ی موضوعی مختص خود است؛ اما همراهی یک غاز و اردک کوچک در همه‌ی کتاب‌ها باعث می‌شود به نظر بیاید «دوستی و همراهی» موضوع اصلی داستان این کتاب‌هاست!

تصاویر کتاب بسیار ساده است و در کل جزئیات زیادی در کتاب نیامده و همین سادگی به کوچک بودن کتاب‌ها کمک کرده است. شاید دوست داشته باشید چند سطر از آن را بخوانید تا اگر کتاب‌های غاز و اردک را با پس‌زمینه‌ی آبی آسمان و جنگلی که یک اردک زرد کوچک و یک غاز سفید در آن قدم می‌زنند دیدید. بلافاصله بشناسید و آن را برای کودکتان بخرید و بخوانید.

شعر می‌خوانیم بلندبلند

غاز غازی جون، بخند!

غازغازی مارو می‌بینه

ولی دوباره غمگینه!

تد هیلز، نویسنده و تصویرگر آمریکایی، با خلق دو شخصیت غاز و اردک و داستان‌هایی درباره‌ی آن، دنیای شیرینی را که برای بچه‌ها خیلی جالب است به تصویر می‌کشد. هر کتاب موضوعی ساده طرح می‌کند، اما راه‌حل شیرینی برای آن پیدا می‌کند.

این کتاب‌ها که مجموعه‌ای چند جلدی است و افتخارات بسیاری برای نویسنده و تصویرگران آن به همراه داشته است، در دنیا در فهرست پرفروش‌ها قرارگرفته و جوایزی را از آن خود کرده‌اند.

دو جلد از این مجموعه به نام‌های تخم‌مرغ خال‌خالی و سریع‌ترین بگیر بخواب دنیا به همراه کتاب تمرین‌های کوچک با غاز و اردک که روناک ربیعی بر اساس تصویرسازی‌های تد هیلز برای رنگ‌آمیزی آن را تهیه کرده، در یک بسته‌بندی خوب و شیک ارائه شده است. اردک و غاز روی توپشان نشسته‌اند و به آسمان شب نگاه می‌کنند. فکر می‌کنی آسمان چه رنگی است؟ چه چیزهای قشنگی می‌بینید؟ آن‌ها را نقاشی کن.

برگردان
معصومه اکبری, سنا تنکابنی
تصویرگر
Tad Hills, تد هیلز
تهیه کننده
پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان
سال نشر
۱۳۹۴
ناشر
نویسنده
Tad Hills, تد هیلز
ویراستار
سید نوید سیدعلی اکبر
Submitted by editor on