وینی پو

عنوان لاتین
Winnie The Pooh

"وینی پو" یک خرس است. یک خرس قطبی باهوش و شجاع و در عین حال شاعر با شعرهای با مزه و زیبا، اما نه از آن خرس‌های قطبی که شما می‌شناسید. او یک عروسک خرسی است به نام "ادوارد خرسه " که خودش را وینی پو معرفی می‌کند.

از آن جا که صاحبش "کریستوفر رابین" خیلی مهربان است و او را خیلی دوست دارد، هر روز از نویسنده می‌خواهد برای او و درباره او و دیگر حیوانات عروسکی‌اش قصه‌هایی بامزه تعریف کند. کتاب "وینی پو" ماجرای این قصه‌ها و رویدادهای پر هیجان آن‌هاست. شخصیت این قصه‌ها همگی حیواناتی هستند یاور یکدیگر که در هنگام دوری دلشان برای هم تنگ می‌شود."پیگلت" خوکی کوچک و فسقلی است، "ایور" که دمش را گم کرده، الاغی است خاکستری رنگ و غمگین، "کانگا " کانگورویی است نگران گم شدن بچه‌اش و...

وینی پو

خرید کتاب‌های وینی‌پو

داستان‌ها طنز زیبایی دارند و با شگرد خاص نویسنده یعنی بیان داستان در داستان، به مخاطب لذت دنبال کردن آن‌ها را می‌دهند. کریستوفر رابین، که خودش یکی از شخصیت‌هاست هر جا که لازم باشد در داستان دخالت می‌کند و نتیجه را به نفع شخصیت‌های آن تغییرمی دهد. حیوانات داستان بازی‌های کلامی خنده دار و مضحکی دارند و از خنگ بازی‌هایشان خواننده به خنده می افتد.

کتاب کارکرد تربیتی – تفریحی دارد و بسیار پر کشش است. به سواد آموزی و آموزش خواندن و نوشتن، کمک به یکدیگر در هنگام بحران و شاد کردن دیگران توجه ویژه‌ای دارد. کتاب ترجمهٔ روان وخوبی دارد به ویژه در لابلای متن، ترجمه شعرهای زیبا و طنز وینی پو به خواننده لذت می‌دهد.

 

 

 

برگردان
میرعلی غروی، مصطفی مشهدی زاده
تصویر اضافی
تهیه کننده
ژاله فروهر
سال نشر
۱۳۸۴
ناشران
نویسنده
Alan Alrxander Milne, آلن الگزاندرمیلن
Submitted by editor3 on