پرنده های دزد

عنوان لاتین
Trop bon! : bien se nourrir pour bien grandir‬‪‬

"چند تا پرنده بودند که موزهای تازه را می دزدیدند. آن ها توی جنگل میمون ها پرسه می زدند و هرچه سر راهشان بود خراب می کردند."

 آیا میمون ها موفق می شوند موزها را از دست دزدها نجات بدهند؟"

میمون ها برای در امان نگه داشتن  موزهای شان از دزدی پرنده ها، راه های گوناگون را آزمایش می کنند، از جمله این که موزها را به پنگوئن می دهند تا آن ها را در خانه ی یخچالی اش نگه دارد! نویسنده در این کتاب با شیوه ای خلاقانه و جذاب و مثال هایی ساده و آسان فهم، مخاطبان را با چگونگی نگه داری از مواد غذایی در گذشته و اکنون آشنا می کند.

 زبان ساده، تصویرهای رنگی و جذاب و استفاده از شخصیت های جانوری دوست داشتنی کودکان، علاقه و توجه آن ها را به خواندن این کتاب برمی انگیزد و با اهمیت نگه داری درست مواد غذایی و به طور کلی ضرورت تغذیه ی مناسب آشنا می کند.

در پایان کتاب پیشنهاد شده است کوچک ترها و بزرگ ترها درباره ی موضوع هایی همچون کنسروها، مواد افزودنی و موجودات تغییر ژن یافته با هم گفت و گو کنند و درباره ی این موضوع ها آگاهی های ساده و مختصری نیز داده شده است. یک سرگرمی هم در پایان کتاب آمده که کودکان را با ویتامین ها و کارکرد آن ها آشنا می کند.

از مجموعه ی غذایی که می خوریم، تاکنون کتاب های "موش جهانگرد" )انواع غذا در دنیا)، "کفشدوزک ریزه میزه" (نه پرخوری نه کم خوری)، "شاه آهنی" (انواع مختلف غذا) و" ببر کوچولوی تنها" (طعم های مختلف غذاها) از سوی نشر با فرزندان منتشر شده است که کودکان را با شیوه ی تغذیه مناسب و مواد غذایی سودمند یا زیان آور آشنا می کند.

 

 

برگردان
مرجان حجازی فر
تهیه کننده
عاطفه سلیانی
سال نشر
۱۳۸۹
نویسنده
سیلوی ژیرارده
ویراستار
مرضیه طلوع اصل
Submitted by editor3 on