کمک به کودکان رنج دیده

عنوان لاتین
Helping children cope with change and loss

کودکان از تغییر بیزارند. آن ها ثبات، امنیت و آرامش را در زندگی شان دوست دارند. امّا به نظر شما چند درصد از آن ها دوران کودکی خود را بدون تغییرات بزرگ و کوچک می گذرانند؟

مشکلاتی مانند بیماری، مرگ نزدیکان، جنگ و بلاهایی چون تصادف های مرگبار، زلزله، سیل یا مسائل خانوادگی همچون طلاق، تولد خواهر یا برادر، اسباب کشی و نقل و مکان به خانه ای جدید یا تغییر مدرسه و... پیش می آید که هر یک از آن ها می تواند ثبات و احساس امنیت را در زندگی کودک از بین ببرد یا برای همیشه تغییر دهد و منجر به استرس زیادی شود یا تجربه بزرگی به شمار آید.

این کتاب ضمن آشنا کردن والدین با برخی از این حوادث، راه های مقابله و آماده کردن کودکان را به آنان می آموزد. نویسنده کتاب پیشنهاد می کند که بهتر است در سال های اولیه زندگی به کودکان آموزش داده شود که تغییر جزء جدا نشدنی زندگی آنان است و این که چگونه می توانند با تغییراتی که در آینده و در زندگی خود پیش رو دارند مقابله کنند. او پیشنهاد می کند که درباره ی تغییراتی که قرار است ایجاد شود با کودکان خود صحبت کنند و فضایی مناسب در خانواده و محیط برای بحث و تبادل نظر فراهم کنند. والدین بهتراست با گفتن حقیقت به بچه ها آن ها را آماده کنند. و به آن ها کمک کنند تا در مقابل هیجاناتی که در پی از دست دادن چیزی برایشان حاصل می شود، مقابله کنند.

 این کتاب به والدین کمک می کند تا به فرزندان خود بیاموزند که چگونه خود را با شرایط جدید سازگار کنند و بتوانند همچنان احساس ثبات و امنیت کنند.  

 

برگردان
حسین سنن فارسی
تهیه کننده
فاطمه مرتضایی فرد
سال نشر
۱۳۹۰
ناشران
نویسنده
Rosemary‌ Wells, رزمری ولز
ویراستار
مژده کلهر
Submitted by editor3 on