سنجاب ترسو دوست پیدا می کند

عنوان لاتین
Scaredy Squirrel makes a friend

ترکیب میان آموزش و زیبایی یکی از دغدغه های همیشگی والدین، مربیان و کارشناسان ادبیات کودک، به ویژه ادبیات مربوط به خردسالان، بوده است؛ این که اثری در اختیار کودک خردسال قرار گیرد، در عین آموزنده بودن، بتواند لحظاتی خوش و ویژه نیز برای او بیافریند دغدغه ای مهم و قابل توجه است.

مجموعه ی سنجاب ترسو، به قلم ملانی وات و تصویرهایی که خود نویسنده برای کتاب خلق کرده، یکی از نمونه هایی است که می توان آن را به هر پدرو مادری که چنین دغدغه ای دارد معرفی کرد. این اثر مجموعه ای متفاوت است برای آن هایی که از آموزش مهارت های زندگی به بچه های شان، به شیوه ی کلاسیک و نخ نما، خسته شده اند و به دنبال شیوه های نو و خلاقانه برای انتقال این مفاهیم می گردند. این کتاب که برنده ی جایزه کتاب کودکان کانادا و نیز صاحب عنوان کتاب برجسته از سوی انجمن کتابخانه های آمریکا نیز هست. کتابی است پر از بازی، با تصویرگری های متفاوت، که می توانید ساعت ها کودک تان را با خواندن آن سرگرم کنید.

از ویژگی های مهم کتاب، همین قابلیت آن برای چند بار خوانده شدن و توجه به جزئیاتی است که می تواند کودک تان را از ته دل بخنداند یا حتی به فکر کردن وادار کند. این کتاب ها. که بهتر است توسط مربی یا والدین کودک برای او خوانده شوند و عملا با کمک یک بزرگ تر می توانند به بهترین شکل با کودک ارتباط برقرار کنند. معمولا با یک شوخی شروع می شوند؛ شوخی ای که حاوی یک هشدار آموزشی نیز هست. مثلا، در ابتدای یک کتاب، سنجاب ترسو، پیش از شروع ماجرا، به کودک هشدار می دهد که حتما دست هایش را ضدعفونی کرده باشد.

این کتاب را می توان به والدینی توصیه کرد که به دنبال مجموعه ای مناسب برای انتقال مفاهیم بنیادین مهارت های زندگی به خردسالان خود هستند.

برگردان
محبوبه نجف خانی
تهیه کننده
پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان- سال پانزدهم- شماره ۷
سال نشر
١٣٩١
ناشران
نویسنده
Melanie Watt , ملانی وات
Submitted by admin on