مسابقه سبز

عنوان لاتین
We are extremely very good recyclers

لولا خواهر کوچک چارلی است. او خیلی کوچک و بامزه است. او دلش می‌خواهد یک درخت واقعی بکارد، اما برای این کار اول باید در مسابقه بازیافت برنده شود.

کتاب «مسابقه سبز» با تصویرگری جذاب و متن ساده خود، شرح تلاش چند کودک برای جمع‌آوری زباله‌های بازیاقتی است. آن‌ها با پیدا کردن هر زباله، برگی به برگ‌های درخت کاغذی خود اضافه می‌کنند. زمانی که هر صد برگ پر شود آن‌ها می‌توانند یک درخت واقعی در حیاط مدرسه بکارند.

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب «مسابقه سبز»

لورن چایلد نویسنده و تصویرگر انگلیسی است که هم مخاطبان و هم منتقدان او را بسیار دوست دارند. او برنده جایزه‌ی مقام افتخاری ادبیات کودکان انگلستان ۲۰۱۷-۲۰۱۹ است.

لورن در سال ۲۰۰۸ هم به خاطر همکاری در پروژه آموزش کودکان محروم از تحصیل از سوی یونسکو به عنوان هنرمند سفیر صلح انتخاب شد.

نخستین کتاب‌های او در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. در سال ۲۰۰۰ جایزه کیت گرین وی را به خاطر کتاب «من هیچ وقت به گوجه فرنگی لب نمی زنم»، جلد اول از مجموعه داستان های چارلی و لولا، دریافت کرد که یکی از برجسته‌ترین جایزه‌های ادبیات کودک در حوزه تصویر است. در سال ۲۰۰۵ از مجموعه چارلی و لولا انیمیشنی ۷۸ قسمتی ساخته شد که چهار جایزه بفتا را دریافت کرد. مجموعه کلاریس بین و مجموعه رابی ردفورد دیگر آثار اوست.

در ایران چندین جلد از مجموعه چارلی و لولا مانند «بگو سیب»، «ببخشید این کتاب مال من است»، «دوست ندارم دندان لقم بیفتد» منتشر شده است. «کی از کتاب بد گنده می ترسد» و «مواظب گرگ های تو کتاب قصه باشید» از دیگر کتاب های لورن چایلد است که به فارسی ترجمه شده است.

برگردان
ارام وحیدی
تصویرگر
Lauren Child, لورن چایلد
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
۱۳۹۰
نویسنده
Lauren Child, لورن چایلد
پدیدآورندگان
Submitted by admin on