سارا یوسف پور

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با سارا یوسف پور را مشاهده کنید.

«دوستان خوب و یک فکر بکر!» کتابی تصویری درباره‌ی بازی و مراقبت به نویسندگی و تصویرگری اینگرید و دیتر شوبرت است؛ کتابی برای کودکان و بزرگ‌سالان. تصویرهای چشم‌نواز، پویا و رنگارنگ کتاب مایه‌ی حظ بصری کودکان است و متن کوتاه و ساده‌ی آن، که بیشتر گفت‌گوهای دو شخصیت کودک کتاب است، با گنجینه‌ی واژگان‌‌ کودکان هماهنگ است و با حوصله‌شان هم‌ساز.
سه شنبه, ۱۵ اسفند
«با تو» اثر میلیا پراخمان، نویسنده و تصویرگر هلندی، کتاب تصویری شاعرانه‌ای است در ستایش دوستی، لذتِ رؤیا و جستجوگری. کتابی درباره‌ی فصل‌ها، گذر زمان، رفتن و بازگشتن، و دگرگونی و نوشوندگی مداوم طبیعت و زندگی. زندگی‌ای که تمام زیبایی‌اش به با هم بودن و داشتن رؤیاهای مشترک است. 
یکشنبه, ۲۹ بهمن
«کفایت آریایی‌فر»، عکاس و پژوهش‌گر ساکن گیلان، در کتاب «پیشه‌های رو به فراموشی» به جست‌وجوی شغل‌هایی رفته که روزگاری در شمال ایران، استان گیلان، رواج و رونق داشته‌اند و اینک با تغییراتی که در شکل زندگی اجتماعی و اقتصادی رخ داده، به‌تدریج کم‌رنگ شده‌اند. آریایی‌فر در این کتاب به شغل‌هایی پرداخته که یا در حال فراموشی‌اند یا دچار دگرگونی در ابزار و مواد اولیه و نشانه‌های سنتی درون‌مایه‌ی آن پیشه شده‌اند. آریایی‌فر کوشیده است پیشه‌ورانی را برای عکاسی و گفت‌وگو برگزیند که یک عمر با یک پیشه و صنعت زندگی کرده‌اند و از گذشته تا کنون این شغل بر تمام جنبه‌های زندگی آن‌ها تاثیرگذار بوده است. او به سراغ این پیش‌وران و هنرمندان رفته و با آن‌ها به گفت‌وگو نشسته است. حاصل کار تلفیقی از عکس‌های تاثیرگذار و متن‌هایی کوتاه اما خواندنی است که تصویر خوبی از حرفه‌های قدیمی گیلان و برخی افزارها و فنون، و سبک و سیاق زندگی مردمان در دوران قدیم به خواننده می‌دهد.
سه شنبه, ۶ دی
کتاب مقوایی عددآموز «با قورباغه بشمار» یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه کتاب‌ «قورباغه» اثر «ماکس‌ فلت‌هاوس» نویسنده و تصویرگر برجسته‌ هلندی است. در این کتاب تعاملی و رنگارنگ، کودکان همراه با قورباغه و دوستانش با اعداد و شمارش آشنا می‌شوند.
چهارشنبه, ۴ اسفند
کتاب مقوایی «قورباغه بیمار است» یکی دیگر از کتاب‌های مجموعه کتاب‌ «قورباغه» اثر «ماکس‌ فلت‌هاوس» نویسنده و تصویرگر برجسته‌ی هلندی است. در این کتاب مقوایی، کودکان خردسال به همراه قورباغه و دوستانش با زبان ساده با مفهوم بیماری و بهبود یافتن آشنا می‌شوند و درمی‌یابند استراحت، غذای مقوی، و مراقبت و توجه اطرافیان و دوستان به بهبود بیماری کمک می‌کند.
سه شنبه, ۳ اسفند
کتاب مفهومی «از 1 تا 10» اثر «میس فون‌هات»، نویسنده و تصویرگر هلندی، با رنگ‌های زنده و درخشان و تصاویری از جانوران دوست‌داشتنی به کودک کمک می‌کند تا شمارش اعداد را بیاموزد. این کتاب مقوایی افزون بر این‌که فرصت یادگیری لذت‌بخش اعداد و شمارش را برای کودکان فراهم می‌کند، آن‌ها را با جانوران و اعضای مختلف بدن آن‌ها نیز آشنا می‌کند.
یکشنبه, ۱۴ آذر
کتاب تصویری «این بابای منه!» اثر «میس فون‌هات»، نویسنده و تصویرگر تحسین‌شده‌ هلندی، چالشی مفرح را پیش روی کودکان 1 تا 5 سال قرار می‌دهد. در کتاب «این بابای منه!» نخست 4 گزینه برای بابای هر نوزاد آورده شده است. با ورق زدن کتاب می‌توانید ببینید پاسخ درست چیست و آن‌ها دارند چه کار می‌کنند. این کتاب مفهومی با تصاویری گیرا و هنرمندانه از طریق بازی کودکان را با انواع جانوران و نوزادانشان آشنا می‌کند و هم‌زمان رابطه‌ محبت‌آمیز میان والدین و فرزندان را به تصویر می‌کشد. «این بابای منه!» کتابی در ستایش بازی و عشق میان پدر و فرزند است.
دوشنبه, ۸ آذر
کتاب «جادو» داستان دختر کوچکی است که پدرش برای نبرد با غولی که آدم‌ها را به سنگ تبدیل می‌کند، او را در خانه و در جزیره‌ای که زندگی می‌کنند، تنها گذاشته است. دخترک به دنبال پدر می‌رود، جادوی غول را به خودش بر می‌گرداند، پدرش را پیدا می‌کند و آرامش بازمی‌گردد.
چهارشنبه, ۲۰ مرداد
کتاب «قورباغه و شهاب» یکی دیگر از  کتاب‌های مجموعه کتاب‌ «قورباغه» اثر «ماکس‌ فلت‌هاوس» نویسنده و تصویرگر برجسته‌ی هلندی است؛ داستانی دلنشین، ساده اما ژرف درباره‌ دوستی و همدلی.‏
سه شنبه, ۱۲ مرداد
کتاب تصویری «تو مامانی‌ترین هستی!» مجموعه‌ای از اشعار «هانس و مونیک هاگن» با تصویرگری هنرمند نام‌آشنا «ماریت تورن‌کویست» است. اشعار شیرین و کودکانه‌ی این کتاب از زبان دخترکی خردسال بیان می‌شود و مخاطب را به گونه‌ای بی‌واسطه و ملموس به دنیای تخیلات، و تجربه‌های کودکانه می‌برد.
یکشنبه, ۳۰ خرداد
کتاب «آرش کمان‌دار» بازآفرینی دیگری است بر اسطوره‌ی آرش که از دوران کودکیِ این قهرمان شروع می‌شود و با مرگ وی پایان می‌گیرد. تاکنون بازنویسی‌های بسیاری بر این اسطوره انجام شده است اما «محمدهادی محمدی» در این کتاب برای نخستین بار برای این قهرمان دوران کودکی خلق کرده است. در این روایت از آرش، روند رشد و تربیت آرش به عنوان یک قهرمان یا دوران پیشاقهرمانی وی روایت می‌شود. این نوع روایت و بازخوانی آن به کودکان می‌آموزد که هیچ قهرمانی در بدو تولد قهرمان نیست. آموزش‌ها و تلاش‌های او و خانواده و استادان یک قهرمان، در رسیدن وی به جایگاه خلق حماسه نقش بسزایی دارند. کودکان با خواندن صفحه به صفحه‌ی این کتاب می‌توانند خود را به جای قهرمان بگذارند و از فاصله‌ی خود با یک اسطوره‌ی ازلی بکاهند.
شنبه, ۲۹ خرداد
«خر کوچولو کنار جسمی بزرگ و تیره‌رنگ دراز می‌کشد. چه بوی خوبی دارد. این همان جایی است که دنبال‌اش می‌گشت. این‌جا گرم و نرم است و درست بوی خانه‌ی مامان را می‌دهد. بله، خر کوچولو این‌جا می‌تواند بخوابد. با خیال آسوده چشم‌های کوچکش را می‌بندد.» این جملات پایانی آرامش‌بخش کتاب «خر کوچولو» است. یک کتاب تصویری تاثیرگذار و پرماجرا درباره خر کوچولویی که می‌خواهد روی پاهای خودش بایستد.
شنبه, ۱ شهریور
«خر کوچولو و یاکی اسب‌بازی می‌کنند. به آن‌ها خیلی خوش می‌گذرد! اما... وقت حمام و خواب است.»
چهارشنبه, ۲۹ مرداد
در کتاب «رنگ‌های المر» المر، فیل رنگارنگ و دوست‌داشتنی، رنگ‌ها را به شیوه‌ای ساده و جذاب به کودکان معرفی و به آن‌ها کمک می‌کند تا رنگ مورد علاقه خودشان را پیدا کنند. و آیا آموزگاری به مهربانی و شیرینی المر می‌توان یافت؟!
چهارشنبه, ۱ اسفند
کتاب «قورباغه می ترسد» داستانی بامزه‌ای است درباره ترس کودکان نوشته ماکس فلت هاوس نویسنده و تصویرگر برنده جایزه هانس کریستین اندرسن.    
شنبه, ۲۶ اسفند
کتاب «قورباغه و گنج» داستانی است درباره گنج‌های واقعی زندگی‌مان؛ چیزهای ارزشمندی که در زندگی داریم ولی گاهی فراموش‌شان می‌کنیم.
چهارشنبه, ۲۳ اسفند
کتاب «باغچه‌ی پسرک» داستان تلاش پسرکی است که می‌کوشد به طبیعت رو به نابودی شهر کمک کند تا خود را بازسازی کند.
یکشنبه, ۲ شهریور