گزارش های گروه نشریات شورای کتاب کودک

<p>در این برگه گزارش‌های گروه نشریات شورای کتاب کودک منتشر شده است.</p>

زیر دسته بندی ها
پس از ترجمه و انتشار کتاب هفت اسب، هفت رنگ، به زبان هلندی (2019)، اکنون این کتاب تصویری در امریکا (2021) به زبان انگلیسی ترجمه و از سوی انتشارات الزور Elsewhere با نام «در مرغزار خیال In the Meadow of Fantasies»  منتشر شده است. مترجم این اثر به زبان انگلیسی سارا خلیلی مترجم نام‌آشنای ایرانی و آمریکایی است.
شنبه, ۱۵ آبان
در این گزارش با بخش های خوب نشریه های نشریه قلک شماره ۲۰ و رشد کودک شماره ۶ از دید گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.
سه شنبه, ۲۵ اسفند
در این گزارش با بخش های خوب نشریه های نشریه قلک شماره ۱۹، نبات کوچولو شماره ۵۳ سروش خردسالان شماره ۴۷ و رشد کودک شماره ۵ از دید گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.
یکشنبه, ۲۵ بهمن
در این گزارش با بخش های خوب سه نشریه ی سروش خردسالان شماره ۳۹ ، ماهنامه قلک شماره ۱۱ و نبات شماره ۴۵ از دید گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.
سه شنبه, ۱۹ خرداد
در این گزارش با بخش های خوب سه نشریه ی سروش خردسالان شماره ۳۸ ، ماهنامه قلک شماره ۱۰ و نبات شماره ۴۴ از دید گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.
شنبه, ۲ خرداد
در این گزارش با بخش های خوب قلک شماره ۸ و ۹ و نبات کوچولو شماره ۴۲ از دید گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید
سه شنبه, ۲۶ اسفند
در این گزارش با بخش های خوب نشریه های سروش خردسال شماره ۳۴ و نبات کوچولو شماره ۴۰ و  نشریه قلک شماره ۶  از دید گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.
یکشنبه, ۲۸ دی
گزارش آذر ماه گروه نشریه شورای کتاب کودک
شنبه, ۲۹ آذر
در این گزارش با بخش های خوب نشریه های رشد کودک شماره ۲ و نبات کوچولو شماره ۳۸ از دید گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.
یکشنبه, ۲۵ آبان
در این گزارش با بخش های خوب نشریه های رشد کودک شماره ۱ و دوست خردسالان شماره ۵۴٢ از دید گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.
یکشنبه, ۱۱ آبان
در این گزارش با بخش های خوب نشریه نبات کوچولو شماره ۳۷ و سروش خردسالان شماره ۳۱ از دیدگاه گروه بررسی نشریات شورای کتاب کودک آشنا می شوید.
سه شنبه, ۶ آبان
رشد کودک شماره ٧ فروردین ١٣٩٣ قصه های بهاری (داستانک) تصویرگر: حدیثه قربان داستانک های این شماره به مناسبت نوروز با موضوع سفره هفت سین و عید نوروز است. عنوان: لباس سفید نویسنده: شراره وظیفه شناس تا حالا فکر کردید اگر لباس سنجد پاره شود، آن هم سر سفره هفت سین ! چکار می شود کرد؟ با هم می خوانیم و به پیشواز عید می رویم.
شنبه, ۲۴ خرداد
رشد کودک، شماره ۶، اسفند ۱۳۹۲ بازی بازی نبازی (سرگرمی) عنوان: بازی در حیاط طرح و اجرا: لاله ضیایی کودکان ما در عصر حاضر کمتر با طبیعت سر و کار دارند. کاشتن، تمیز نگه داشتن طبیعت و جستجو برای شناخت موجودات اطرفمان واقعا لذت بخش است. بازی در حیاط با هدف توجه به محیط زیست و تقویت مهارت های چندگانه کودک به طرح این بازی ساده و سرگرم کننده پرداخته است.
چهارشنبه, ۳ اردیبهشت
نشریه سروش خردسالان شماره ٢٣ بهمن ١٣٩٢ داستان ١- عنوان: سه تا میو نویسنده: مجید راستی تصویرگر: نیلوفر برومند نگاه یکسان به فرزندان به زیبایی در داستان کوتاه و طنزگونه سه میو با نوایی خوش و روان ارائه شده است. ٢-عنوان: ماهی، ماهی دو ماهی نویسنده: جعفر توزنده جانی تصویرگر: محمد حسین توکلی داستان تصویری باعث خلاقیت ذهنی کودکان می شود و آن ها خود با حدس و گمان داستان را تفسیر کرده و به نوعی بازی فکری می پردازند. در این داستان می بینیم که گربه تپل مپل چطوری ماهی تنهای تنگ را به ماهی تنها حوض می رساند. دیگر گربه دشمن ماهی نیست!
یکشنبه, ۱۱ اسفند
در این گزارش گروه نشریه شورای کتاب کودک بهترین مطالب شماره دی ماه سه نشریه نبات کوچولو، رشد کودک و دوست خردسال را اعلام کرده است.
سه شنبه, ۸ بهمن