کره‌ی بادام زمینی و ژلی

ناروال کتاب «کره‌ی بادام زمینی و ژلی» تا حالا کره بادوم زمینی نخورده است. وقتی ژلی را با یک بیسکویت کره بادوم زمینی می‌بینید فکر می‌کند آن هم وافل است.

ژلی می‌فهمد ناروال غیر از وافل هیچ چیز دیگری نخورده است نه ماکارونی و پیتزا نه پوره سیب‌زمینی نه کیک و پنیر و کلوچه و مارشمالو. حتی ناروال حاضر نیست بیسکویت را امتحان کند اما وقتی بالاخره با اصرار ژلی یک گاز به آن می‌زند دیگر نمی‌تواند از بیسکویت دست بکشد و دیگر فقط کره بادام زمینی می‌خورد. کره‌های بادام زمینی همه دریاها و ناروال کوچولو و کوچولوتر می‌شود. حالا چاره‌اش چیست؟ شاید خوردن دوباره وافل. و این‌بار ناروال غول‌پیکر می‌شود و ژلی هی باید برای‌اش وافل بیاورد تا رکورد بزند!

کتاب سوم مجموعه «ناروال و ژلی» از تجربه چیزهای جدید می‌گوید از حقایق خوشمزه‌ای که فقط در این کتاب می‌توانید از آبزیان دریا بخوانید و ببینید. با خواندن کتاب هم شیفته بیسکویت و کره بادام زمینی می‌شوید و هم وافل اما نباید در خوردن هیچ‌کدام‌شان زیاده‌روی کنید. کتاب این را به خوبی بازنمایی می‌کند. تجربه خوب است اما بااحتیاط!

از مجموعه «ناروال و ژلی» دو کتاب دیگر هم به فارسی منتشر شده است: «ناروال تک شاخ دریا» و «ناروال قهرمان و ژلی فلفلی»

بن کلانتون می‌گوید هنگام نوشتن این چهل و یکی ساندویج کره و مربا خورده است. برای کسی که کارش ساختن کتاب است، عجیب نیست چون ناروال کتاب‌اش هم زیاد می‌خورد!

 

برگردان
آذین محمدزاده
تصویرگر
Ben Clanton, بن کلانتون
سال نشر
۱۳۹۷
ناشر
نویسنده
Ben Clanton, بن کلانتون
نگارنده معرفی کتاب
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال
Submitted by editor3 on