کلاغ خبر رسان، از آسیا چه خبر؟

 دومین شماره خبرنامه آسیایی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان منتشر شد.

چندی است که سازمان های ملی عضو "دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان" (IBBY)  به این نتیجه رسیده اند که خبر های خود را در خبر نامه اینترنی منطقه ای بازتاب دهند. در حال حاضر افزون بر سایت این دفتر که خبر های کلی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان را منتشر می کند،‌  دو خبر نامه اروپایی و آسیایی نیز دو بار در سال منتشر می شود. 

به تازگی دومین خبر نامه آسیایی منتشر شده و در وب سایت دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در دسترس است. در این شماره نیز همچون شماره گذشته رویدادهای مهم و برجسته ترویج خواندن از  شعبه های ملی IBBY در کشورهای آسیا و اقیانوسیه بازتاب یافته است.  آن چه در شماره دوم این خبر نامه نوید دهنده و قابل توجه است، همکاری  شمار بیشتری از شعبه های ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در آسیا برای بازتاب خبر های مربوط به کشورشان است. در این شماره، تازه هایی از استرالیا، هند، ایران، کره جنوبی، ژاپن، پاکستان، کامبوج، چین، امارات متحده عربی، فلسطین و اندونزی آمده است. این خبر نامه را در این جا بخوانید! 

در بخش خبرهای ایران، خبر دیدار پاتریشیا آلدانا، رئیس پیشین دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان از ایران و میزبانی شورای کتاب کودک از او، همراه با گزارشی کوتاه از نمایشگاه – موزه احوال کودکی، فرهنگ و آموزش و پرورش کودکان ایران قرار دارد.  سرپرستی این خبر نامه را زهره قایینی از ایران با همکاری ایندیرا باغچی از هندوستان و سوزانا کوگلان از کامبوج به عهده دارند. نخستین شماره این خبر نامه  در آوریل ۲۰۱۱ منتشر شد. 

Submitted by admin on