میلیون ها گربه

عنوان لاتین
Millions of Cats

کتاب « میلیون ها گربه » داستان زوج پیری است که چون تنها هستند نمی‌توانند خوشحال باشند. پیرزن آرزوی داشتن یک بچه گربه می‌کند و پیرمرد به سوی تپه‌ای می‌رود که میلیون‌ها و میلیاردها گربه روی آن زندگی می‌کنند. پیرمرد می‌خواهد زیباترین بچه گربه را انتخاب کند، اما نمی‌تواند. همه آن‌ها زیبا هستند. پس به همراه میلیون‌ها گربه به خانه بر می‌گردد. اما وقتی به خانه می‌رسند به این نتیجه می‌رسند این همه گربه را نمی‌توانند سیر کنند.

پس از گربه‌ها می‌خواهند خودشان انتخاب کنند کدامشان زیباترین است تا پیش آن‌ها بماند. گربه‌ها با هم دعوا می‌کنند. پیرمرد و پیرزن داخل خانه فرار می‌کنند. وقتی بیرون می‌آیند از گربه‌ها خبری نیست و تنها یک گربه باقی مانده که چون فکر می‌کرده معمولی است، گربه‌های دیگر با او کار نداشته‌اند. زوج پیر بچه گربه را به خانه می‌برند و به او غذا می‌دهند. آن‌ها معتقدند او زیباترین گربه است.

کتاب تصویری « میلیون‌ها گربه » در سال ۱۹۲۸ چاپ شده است و قدیمی‌ترین کتاب تصویری است که هنوز که هنوز است چاپ و منتشر می‌شود.

این کتاب برنده‌ی دیپلم افتخار جایزه نیوبری در سال ۱۹۲۹ بوده است. این کتاب در فهرست «هزار و یک کتاب کودکی که پیش از بزرگ شدن باید بخوانید» منتشر شده در سال ۲۰۰۹، آمده است.

کتاب برای بلندخوانی مناسب است. تکرار جمله‌های ریتمیک داخل متن به جذابیت خواندن کتاب خواهد افزود.

در سایت آموزش فلسفه به کودکان، کتاب میلیون‌ها گربه به عنوان یکی از کتاب‌های مناسب برای آموزش فلسفه معرفی شده است. پس از خواندن آن می توان درباره طبیعت زیبایی و داوری درباره آن و همچنین رابطه زیبایی با شادی با کودکان گفتگو کرد.

 

برگردان
فرح یکرنگی (دواچی)
تصویرگر
Wanda Gág, واندا گاگ
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
۱۳۸۴
نویسنده
Wanda Gág, واندا گاگ
Submitted by editor3 on