در قلب من

عنوان لاتین
In my heart : a book of feelings

  کتاب « در قلب من » با زبانی ساده و روان، کودک را با احساسات متفاوت خود آشنا می‌کند. هدف نویسنده، شناساندن احساسات و عواطف و شیوه کنار آمدن با هر یک از آن‌ها درموقعیت‌های گوناگون زندگی است. 

   نویسنده می‌کوشد با تشبیه زیبای قلب به خانه، احساسات گوناگون انسان‌ها را به مخاطب بشناساند. احساسات غم، شادی، عصبانیت، آرامش و خجالت و ... با تشبیهاتی زیبا و باورپذیر، همراه با تصاویری ساده، زیبا، رنگی و کودکانه توضیح داده شده‌اند. زبان و بیان روان کتاب سبب می‌شود کودک با متن ارتباط برقرار کند و با شناخت احساسات خود آن‌ها را مدیریت کند.                                                         

 

شناخت و توجه به احساسات، بخشی مهم از رشد کودک است. کتاب « در قلب من » با متن شوق‌انگیز و تصاویر زیبایش می‌تواند به عنوان متنی مناسب برای رشد عاطفی کودکان مورد استفاده قرار گیرد.                                                           

درباره نویسنده و مترجم کتاب « در قلب من »      

 جو ویتک نویسنده، نمایشنامه نویس و خبرنگار است که در فرانسه زندگی می ‌کند. « من شجاع هستم »، « من یک گنج دارم » و « سلام نی‌نی کوچولو » از دیگر کتاب‌های اوست که به فارسی ترجمه شده است.

افسانه شعبان‌نژاد متولد ۱۳۴۲ (در شهداد کرمان) شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان است. او کارشناس رشته زبان و ادبیات فارسی و کارشناس ارشد رشته ادبیات نمایشی  و دکترای هنر است.  شعبان نژاد، نشان درجه یک هنری در ادبیات داستانی و شعر دارد. او فعالیت در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را از سال ۱۳۶۰ با یکی از نشریات امور تربیتی تهران آغاز کرد و مدتی به عنوان سردبیر برنامه خردسالان در رادیو مشغول به کار بود. سردبیر مجلات رشد نوآموز و رشد دانش‌آموز و عضو    شورای شعر کیهان بچه‌ها نیز بوده است. از او تاکنون بیش از ۴۰۰ کتاب شعر و داستان برای کودکان و نوجوانان منتشر شده ‌است. شعبان‌نژاد در سال ۲۰۱۰ نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن یکی از معتبرترین جایزه ادبی جهان در بخش کودک و نوجوان شد.

 

 

برگردان
افسانه شعبان نژاد
تصویرگر
Christine Roussey, کریستین راسی
تهیه کننده
ماندانا کمالی سروستانی
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Jo Witek, جو ویتک
ویراستار
شراره وظیفه شناس
Submitted by editor3 on