فرانکین به مدرسه می رود

عنوان لاتین
Franklin Goes to School

فرانکلین خیلی هیجان زده است. او صبح خیلی زود برای رفتن به مدرسه آماده شده است. اما او کم کم احساس می کند که یک قورباغه تو شکمش می جهد و ....

"فرانکلین به مدرسه می رود" از مجموعه داستان هایی است که به نام فرانکلین ها مشهور است و به ترس ها، نگرانی ها، مشکلات رفتاری کودکان می پردازد. داستان های فرانکلین به ۳۸ زبان ترجمه شده است و نزد کودکان سراسر دنیا محبوب است. پالت بورژوا نویسنده ی مجموعه ی فرانکلین ها، ایده هایش را از خاطرات کودکیش ـ این که در رویارویی با مسائل چه احساسی داشته است و چه واکنشی نشان می داد ـ الهام گرفته است و البته از شنیده ها و خوانده هایش از کتاب ها و روزنامه ها و مجله ها نیز ایده می گیرد. این داستان ها به بزرگسالان نیز در درک کودک و شیوه ی برخورد مناسب با نگرانی ها و مسائل کودک کمک می کند.

پتوی فرانکلین، خواهر کوچولوی فرانکلین، فرانکلین دروغ می گوید، عجله کن فرانکلین، دوست جدید فرانکلین، فرانکلین با بچه های مدرسه به اردو می رود، فرانکلین رئیس می شود، فرانکلین به بیمارستان می رود، فرانکلین در تاریکی، فرانکلین در صحنه، فرانکلین دوچرخه سواری می کند، فرانکلین فوتبال بازی می کند، فرانکلین گم می شود،  فرانکلین می‌گوید دوستت دارم، فرانکلین نامرتب است، فرانکلین و دندان شیری، فرانکلین و جشن هالووین، فرانکلین و دوستانش به موزه می روند، فرانکلین و روز دوستی، فرانکلین و رعد و برق، فرانکلین و روز شکر گزاری، فرانکلین و هدیه سال نو، فرانکلین یک کیسه خواب دارد، فرانکلین دوربین عکاسی پیدا می کند، فرانکلین و روز درخت کاری، فرانکلین یک حیوان خانگی می خواهد، روز بد فرانکلین ... از دیگر داستان های این مجموعه است که به فارسی برگردانده شده است.

برگردان
الهام کلانتری
تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
۱۳۸۳
نویسنده
Paulette Bourgeois, پالت بورژوا
پدیدآورندگان
Submitted by editor3 on