شب شده، وقت خوابه (مجموعه کتاب غاز کوچولو)

عنوان لاتین
Good night Goz

«شب شده، وقت خوابه»، یکی از عنوان‌های مجموعه کتاب «غاز کوچولو» است. در این کتاب غاز کوچولو خوابش نمی‌برد و دنبال هم‌بازی می‌گردد.

غاز کوچولو با این که شب شده؛ اما خوابش نمی‌برد و دنبال هم‌بازی می‌گردد. کمی هم از سایه‌ها و تاریکی‌ می‌ترسد.بالاخره موشی را پیدا می‌کند و او هم غاز کوچولو را با دوستانش آشنا می‌کند. آن‌ها تا نزدیکی صبح بازی می‌کنند و وقتی هوا در حال روشن شدن است، غاز کوچولو کاملا خسته شده و خوابش برده است.

«تولدت مبارک» کتاب دیگری از همین مجموعه است. در این کتاب غاز کوچولو که تازه از تخم درآمده، دنبال مادرش می‌گردد و چون تا حالا او را ندیده، به هر موجودی می‌رسد از او می‌پرسد که آیا مادرش است یا نه.

در کتاب «چی دیدی، چند تا دیدی؟» غاز کوچولو برای شنا می‌رود؛ ولی بقیه خواهر و برادرهایش را پیدا نمی‌کند. وقتی در مزرعه راه می‌افتد تا مادرش و آن‌ها را پیدا کند، با جانوران دیگر و شمردن تعداد بچه‌های آن‌ها آشنا می‌شود.

«وقتی که تو بزرگ شدی» درباره داستان آشنا شدن غاز کوچولو با نوزاد جانوران مختلف مزرعه و روند تغییر آن‌ها در طول رشدشان است.

مجموعه «غاز کوچولو»، دارای تصاویر بزرگ و متن‌های کوتاه و ساده است که برخی از آن‌ها به صورت شعر هستند. ضمنا برخی از تصاویر به صورت صفحه‌های برش‌دار هستند که خواندن کتاب را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند.

«استیو ودریل»، نویسنده، تصویرگر و کاریکاتوریست کتاب‌های کودکان است، که به خاطر مجموعه کتاب «غاز کوچولو» بسیار مشهور شده است. 

گزیده‌هایی از کتاب

نیمه‌های شب بود. همه جا سیاه و تاریک بود. وقت خواب و استراحت بود. اما غاز کوچولو بیدار بود.

دوست ندارم بخوابم

می‌خوام برم به بازی

باید که پیدا کنم

برای خود، همبازی

برگردان
سمیه اربابی‌فر
تصویرگر
تصویرگر
Steve Weatherill
سال نشر
1399
نویسنده
Steve Weatherill, استیو ودریل
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
شکوه قاسم‌نیا
ویراستار
Submitted by skyfa on