فهرست تازه‌های کتابک مهرماه ۱۳۹۶ منتشر شد

سایت کتابک، فهرست تازه‌های کتابک را شامل معرفی کتاب‌هایی برای مخاطبان کودک و نوجوان در مهرماه ۱۳۹۶ منتشر کرد.

گفتنی است سایت کتابک از تیرماه ۱۳۹۰ هر ماه به طور پیوسته، فهرستی از مناسب‌ترین کتاب‌های کودکان و نوجوانان را که تا کنون منتشر شده‌اند، به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. گروه کتابشناسی کتابک و گروه‌های بررسی شورای کتاب کودک تمامی کتاب‌های معرفی‌شده را ارزیابی و کارشناسی کرده‌اند و با زبانی ساده، روشن و قابل فهم برای والدین، مربیان، آموزگاران و کتابداران کودک ارائه داده‌اند.

 

فهرست تازه‌های کتابک مهرماه ۱۳۹۶

 

فهرست کتاب‌های معرفی‌شده در مهرماه ۱۳۹۶

  • سینمای پر زرق و برق- گروه سنی ۱۳ سال به بالا

کتاب «سینمای پر زرق و برق»، با زبان طنز، تاریخچه صنعت سینما، انیمیشن، فیلم و پشت پرده سینما را بیان می‌کند. همچنین اطلاعاتی از عوامل تاثیر‌گذار بر این صنعت را به مخاطب علاقه‌مند ارائه می‌دهد. (لینک معرفی در کتابک)

  • از همه چیز بدم می آید! – گروه سنی ۳ تا ۶ سال و ۷ تا ۹ سال

«از همه چیز بدم می آید!» کودکان را با مفهوم مدیریت خشم آشنا می‌کند. بیان نظریه‌ها و استفاده از پیشنهادهای عملی کتاب، زمینه بحث را فراهم می‌کند و داستان بی‌کلام و تصویری داخل کتاب نیز آن‍ها را تشویق می‌کند تا درباره حس خشم، داستان دیگری خلق کنند. (لینک معرفی در کتابک)

  • بازیافت و کاهش زباله- گروه سنی ۱۰ تا ۱۲ سال و ۱۳ سال به بالا

کتاب «بازیافت و کاهش زباله» پدیده زباله و موضوعات مرتبط با آن را برای کودکان شرح می‌دهد و در کنار آن با پیشنهاد فعالیت‌های عملی آنان را به نقش‌پذیری و مسئولیت‌پذیری تشویق می‌کند. (لینک معرفی در کتابک)

  • تو کوچولو نیستی/ هستی - گروه سنی ۳ تا ۶ سال

داستان «تو کوچولو هستی/ نیستی» داستانی است درباره‌ این‌که تو هم‌زمان می‌توانی هم «بزرگ» باشی و هم «کوچک» و این بستگی به این دارد که نسبت به چه کسی سنجیده شوی. (لینک معرفی در کتابک)

  • کتاب گورستان - گروه سنی ۱۳ سال به بالا

کتاب «گورستان» در ژانر فانتزی برای کودکان نوشته شده است و داستان کودکی را روایت می‌کند که در گورستانی متروک در میان ارواح بزرگ می‌شود. (لینک معرفی در کتابک)

  • درنا – مجموعه «داستان هایی برای فکر کردن - گروه سنی ۱۰ تا ۱۲ سال

کتاب «درنا»، داستان پیرمرد و پیرزنی است که نه بچه‌ای دارند و نه ثروتی. در یک روز برفی پیرمرد یک درنا را از دام نجات می‌دهد. همان شب دختری که راهش را گم کرده است، به خانه آن‌ها می‌آید و در آن‌جا ماندگار می‌شود. (لینک معرفی در کتابک)

  • اینجا را فشار بده - گروه سنی ۳ تا ۶ سال و ۷ تا ۹ سال

کتاب «اینجا را فشار بده» کتابی است هیجان‌انگیز و تعاملی که کودکان را پیوسته غافلگیر می‌کند؛ کتابی که در هر صفحه از کودک می‌خواهد کاری را انجام دهد؛ نقطه‌ای را فشار دهد، روی نقطه‌ای ضربه بزند، کتاب را تکان دهد و یا به چپ و راست خم کند، دست‌هایش را به هم بزند و … و آنچه در صفحه‌ بعد می‌بیند، غافلگیر کننده است. (لینک معرفی در کتابک)

  • دم های جنگلی - گروه سنی ۰ تا ۲ سال و ۳ تا ۶ سال

کتاب پارچه‌ای «دم های جنگلی» خردسالان را با یک بازی با زرافه، تمساح، ببر، فیل، موش، پلنگ و راکون و طوطی آشنا می‌کند. در این کتاب دم‌های این هشت حیوان از صفحه‌ها بیرون زده است و کودکان باید حدس بزنند که دم‌ها به چه حیوانی تعلق دارد و با گشودن صفحه‌ها معمای دوم‌ها حل می‌شود. (لینک معرفی در کتابک)

  • ما یک نفر - گروه سنی ۱۳ سال به بالا

کتاب «ما یک نفر» شش ماه از زندگی دو خواهر دوقلوی بهم چسبیده، از نخستین بار حاضر شدن در مدرسه تا عمل جراحی برای جدا شدن از هم را بازگو می‌کند. گریس دختری خجول و متواضع تی‌پی، پرشور و بلبل‌زبان و کمی هم خودخواه است. آن‌ها شانزده سال در انزوا و به همراه پدر و مادر و خواهر کوچکترشان و مادربزرگ‌شان زندگی کرده‌اند. (لینک معرفی در کتابک)

  • هفت دختر، هفت پسر - گروه سنی ۱۳ سال به بالا

داستان کتاب «هفت دختر، هفت پسر» به قرن پنجم هجری برمی‌گردد. یعنی دقیقا زمانی که داشتن دختر، آن هم تعداد زیادی دختر، موجب تمسخر و ریشخند از سوی جامعه بود. (لینک معرفی در کتابک)

  • عروس دریایی- گروه سنی ۱۳ سال به بالا

کتاب « عروس دریایی » داستان مواجه دختری است به نام سوزی با مرگ بهترین دوستش. (لینک معرفی در کتابک)

برخی از کتاب‌های فهرست مهرماه ۱۳۹۶ را می‌توانید از سایت کتاب هدهد به آدرس www.hodhod.com تهیه کنید یا با شماره ۸۸۵۵۳۵۲۸-۲۱ تماس بگیرید.

Submitted by editor71 on