بگو سیب

عنوان لاتین
Say Cheese

لولا خواهر کوچولوی با مزه چارلی است. قرار است یک روز عکاس به مدرسه برود تا از آن ها عکس بگیرد. مادر به لولا می گوید اگر تمیز و مرتب باشد عکسش فوق العاده خواهد شد. ولی چارلی باور ندارد که رعایت تمیزی برای لولا کار آسانی باشد. در ضمن خندیدن او خیلی بامزه است چون هنگام گرفتن عکس می گوید سیب!

روز موعود او قشنگ ترین دامن، بهترین کفش و دوست داشتنی ترین گل سر را می پوشد تا قشنگترین عکس را بگیرد. او تمام سعی خود را می کند تا آن روز تمیز بماند، ولی آیا او می تواند حداقل یک روز سر قولش بماند؟  با وجود تلاشی که می کند، شیر توت فرنگی روی لباسش می ریزد، دست و صورتش رنگی می شود. ولی هنگام عکس گرفتن فراموش نمی کند بگوید سیب! چه عکس هایی!؟ و لولا ناراحت است چون نتوانسته سر قولش بماند. چارلی فکری به سرش می زند و با کمک عکس های قدیمی و قیچی کردن و بریدن و چسباندن، عکس جدیدی درست می کند که بهتر است شما هم به آن عکس نگاهی بیندازید.

کتاب با اشاره به شیطنت ها و بازیگوشی های کودکان و همچنین بیان روابط دوستانه بین خواهر و برادر و کمک به هم در قالب طنز برای آنان بسیار سرگرم کننده و آموزنده است و کودکان با همزاد پنداری دیگر خود را تنها نمی بینند. کتاب برای والدین و در برخورد با کودک شیطان خود نیز مفید است.

 

گزیده‌هایی از کتاب

توی حیاط مدرسه، لولا دوستش لوتا را می بیند و می گوید:
"امروز که می آمدم مدرسه ، توی هیچ کدام از
چاله های آب شالاپ شلوپ نکردم."
لوتا می گوید:"من هم همین طور."
لولا می گوید:"فکر کنم من توی عکس از همه تمیز تر باشم."
لوتا می گوید:"خوب،شاید."

برگردان
مهتاب یعقوبی
تهیه کننده
فاطمه مرتضایی فرد
سال نشر
۱۳۹۰
نویسنده
lauren child, لارن چایلد
ویراستار
آتوسا صالحی
Submitted by editor3 on