تجربه‌های شاهنامه خوانی با کودک

زیر دسته بندی ها
 ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی است.
چهارشنبه, ۲۵ اردیبهشت
این فعالیت را نیره آقا تهرانی در تابستان سال ۱۳۹۱ در کتابخانه شماره ۲ کودک (استاد همایی) اصفهان با نوجوانان اجرا کرده و در اختیار کتابک قرار داده است:
یکشنبه, ۷ آبان
انجمن دوستداران ادبیات کودک و نوجوان اصفهان، تابستان ۱۳۸۸ میزبان دانش آموزان کلاس های پنجم دبستان و اول و دوم راهنمایی در کلاس های شاهنامه خوانی بود.
چهارشنبه, ۹ دی
آشنا کردن کودکان گروه سنی ۵ تا ۱۱ ساله (پیش دبستانی و دبستانی) با شاهنامه، نه تنها برای آن ها خسته کننده و سخت نیست، بلکه جذاب و دوست داشتنی و آموزنده است، به شرطی که به شکلی متناسب با سن و پسند شان انجام شود.
چهارشنبه, ۲۹ مهر
شاهنامه مانند یک منشور است که از هر زاویه به آن بنگری رنگ و درخشش و بازتابی بجز زاویه دیگر دارد و وقتی دور خویش بگردد دنیایی از رنگ است که اندیشه و فکر و هنر و تاریخ اقوام فراوانی را از دوران غارنشینی تا یکی از شکوفاترین تمدن های کهن در خود دارد.
یکشنبه, ۲۷ اردیبهشت
طرح انجام شده در سال‌های ۸۴ – ۸۵ در مؤسسه دیگر اصفهان
شنبه, ۹ آذر
چند سال قبل با گروهی از نوجوانان کلاس های چهارم و پنجم دبستان و اول راهنمایی یک جمع شاهنامه خوانی ترتیب دادم. گرچه هیچ پشتوانه ی تجربی نداشتم و تنها فکر می کردم مؤثر خواهد بود. اما نتیجه کار عالی بود. نوجوانان اين جمع به خواندن شاهنامه بسیار علاقه مند شدند.
چهارشنبه, ۶ آذر