رمان تسخیرشدگان جزیره بادیان

کتاب «تسخیرشدگان جزیره بادیان» برداشتی آزاد از مراسم زارگیری است. داستان در زمانی نامعلوم و در جزیره‌ای جنوبی می‌گذرد و اشاره‌ای دارد به ترس‌هایی که پایه به وجود آمدن آن اوهام و خرافه‌های محلی است.

این ترس‌ها ممکن است در ذهن هر نوجوانی رخنه کند و براساس شرایط زندگی و موقعیتی که دارد در وجود او ریشه بدواند.

تیوا دختر نوجوانی که با مادربزرگ زارگیرش زندگی می‌کند با ورود دختری هم سن و سال خودش که مویش یکدست سپید است و رفتارهای عجیب و غریب دارد دچار آشفتگی می‌شود. تیوا فکر می‌کند موقع سرک کشیدن به سردابی که دختر سفید مو در آن به تخت بسته شده بوده توسط موجودی به نام طارنوش تسخیر شده است. او از صدای توی سرش و موجودی که او را تسخیر کرده برای مادربزرگش (شوکا) صحبت می‌کند. شوکا اول خیال می‌کند نوه‌اش او را بازی می‌دهد اما نشانه‌هایی که پیدا می‌کند و حرف‌های دریابیگ او را می‌ترساند، شوکا برای نجات تیوا مراسمی کنار دریا برگزار می‌کند که در آن مراسم تیوا باید جام خون را سر بکشد تا از دست طارنوش خلاص شود. اما تیوا که خیال می‌کند مادربزرگش از نجاتش ناتوان است همراه دیوانه‌ای به نام یونان و با دختر سپید مو از جزیره فرار می‌کند و سفری پر از ترس و ابهام را شروع می‌کند به امید خلاصی و رهایی.

کتاب «تسخیرشدگان جزیره بادیان» برگزیده جشنواره رمان پرنده آبی است.

درباره نویسنده کتاب «تسخیر شدگان جزیره بادیان»

بدری مشهدی پیش از نوشتن برای کودکان ۹ سال معلم نقاشی بود. نوروز سال ۹۰ تصمیم می‌گیرد که قصه‌هایی را برای پسرهایش می‌گوید برای کودکان دیگر هم بگوید و برای شروع در کارگاه‌های داستان‌نویسی شرکت می‌کند. «راز کلبه چوبی»، «تاراز»، «شهر بدون پلاستیک»، مجموعه چهار جلدی «داستان های پویان» از آثار او برای کودکان است.

گزیده‌هایی از کتاب

یک سره با من بود. صدای نفس هایش را می شنیدم. بالش زیر سرم را بلندتر کردم. نفسم سخت می آمد. تنم دوباره سست و سنگین بود. همهٔ زورم را می زدم که حریف صدای تو سرم بشوم. می خواستم نشنومش وقتی که نصفه شبی وسوسه ام می کرد بزنم به دریا....

سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
بدری مشهدی
نگارنده معرفی کتاب
پدیدآورندگان
Submitted by editor3 on