من هم عینک می خواهم

عنوان لاتین
I really absolutely must have glasses

کتاب « من هم عینک می‌خواهم » از مجموعه‌ کتاب‌های چارلی و لولاست که بین کودکان بسیار پرطرفدار است.

قرار است لولا برای معاینه چشم‌هایش پیش چشم‌پزشک برود. لولا از این قضیه اصلاً خوشحال نیست؛ اما وقتی‌که یکی از همکلاسی‌هایش با یک عینک گل‌گلی خوشگل به مدرسه می‌آید لولا نظرش درباره رفتن به چشم‌پزشکی و عینک عوض می‌شود و برای رفتن به آن‌جا لحظه‌شماری می‌کند.

در این داستان کودکان اطلاعاتی را درباره‌ استفاده از عینک به دست می‌آورند.

درباره نویسنده کتاب « من هم عینک می‌خواهم »

لارن چایلد، خالق مجموعه داستان‌های چارلی و لولا، نویسنده و تصویرگر انگلیسی است. او نخستین جلد از این کتاب را در سال ۲۰۰۰ منتشر کرد و توانست جایزه کیت گرین‌وی یکی از برجسته‌ترین جایزه‌های تصویرگری را از آن خود کند. لولا دختری است پرانرژی و خیال‌پرداز و چارلی برادریست صبور و مهربان که همیشه به خواهر کوچولویش کمک می‎کند تا با مسائلی که یک دختربچه‌ پیش‌دبستانی رو‌به‌روست مثل افتادن دندان شیری، یا خوردن غذایی که دوست ندارد یا شریک شدن کتابی که خیلی دوست دارد با دیگران راحت‌تر کنار بیاید.

«ببخشید! این کتاب من است»، «دوست ندارم دندان لقم بیفتد»، «بگو سیب»، «وای تقصیر من نبود»، «می خواهم از درختها مراقبت کنم»، «مراقبت گرگ‌های توی کتاب قصه باشید»، «نه من برنده شدم»، «کی از کتاب بد گنده می ترسد؟»، «من برای مدرسه رفتن هنوز کوچکم» از جمله کتاب‌های این نویسنده –تصویرگر است که به فارسی ترجمه شده است.

نویسنده کتاب « من هم عینک می‌خواهم »  در سال ۲۰۱۷ جایزه مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا را به دست آورد که یک مدال به همراه بورسی برابر با  ۱۵۰۰۰ یورو است. کسی که این جایزه را می‌برد در مدت این دو سال از جشنواره‌ها و مدرسه‌ها دیدن می‌کند و فرهنگ خواندن و نوشتن را در میان کودکان ترویج می کند.

لارن چایلد

برگردان
مهتاب یعقوبی
تصویر اضافی
تصویرگر
Lauren Child, لارن چایلد
تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
۱۳۹۱
ناشر
نویسنده
Lauren Child, لارن چایلد
Submitted by editor on