به فرزندتان کمک کنید کتاب‌خوان شود!

ویژه والدین و آموزگاران و مربیان گروه سنی نوزادی تا کودکان شش ساله

سال‌ها پژوهش، به‌روشنی نشان می‌دهد کودکانی که خانواده‌های‌شان فعالانه از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند، یادگیری بهتری دارند. هنگامی که شما و دیگر اعضای خانواده همراه با کودکان‌تان کتاب می‌خوانید، به آن‌ها در انجام دادن تکالیف‌ درسی‌شان کمک می‌کنید، با آموزگاران‌شان گفت‌وگو می‌کنید، در فعالیّت‌های آموزشگاه یا دیگر فعالیّت‌های یادگیری آن‌ها همکاری می‌کنید، سودمندی‌های فراوانی به فرزندان‌تان می‌رسانید.

افزون بر این که به فرزندان‌تان کمک می‌کنید تا تندرست و شاد رشد کنند، مهم‌ترین کاری که برای آن‌ها می‌توانید انجام دهید، کمک به گسترش مهارت‌هایِ خواندن در آنان است.

این کتاب دربرگیرنده فعالیتها‌ برای خانواده‌هایی است که فرزند یا فرزندانی در رده‌های سنی نوزاد تا شش ساله دارند. بیش‍‌تر فعالیت‌ها، تجربه یادگیری را از دل کارها و کنش‌های روزانه‌ای که شما و فرزندان‌تان با آن درگیر هستید، بیرون می‌کشند. هم‌چنین بیش‌تر مواد و افزارهای نام برده شده در این فعالیت‌ها در خانه‌ها یافت می‌شود.

یادگیری خواندن، کودکان را به کلیدی مجهز می‌کند که درهای دانشِ جهان را به روی‌شان می‌گشاید. بدون این کلید، بسیاری از کودکان از یادگیری بی‌بهره می‌مانند.

این کتاب دربرگیرنده‌ی فعالیّت‌هایی برای خانواده‌هایی است که فرزندی در رده‌های سنی نوزاد تا شش ساله دارند. بیش‌تر فعالیّت‌ها، تجربه‌های یادگیری را از روند روزانه‌ای که شما و فرزندان‌تان درگیرش هستید، بیرون می‌کِشند. بیش‌تر مواد به‌کار رفته در فعالیّت‌های این کتاب، در خانه‌ی شما یافت می‌شود و یا آن‌ها را از کتابخانه‌ی محلی به‌ رایگان می توانید دریافت کنید.

فعالیّت‌ها چنان طراحی شده‌اند که انجام دادن آن‌ها برای شما و فرزندان‌تان سرگرم‌کننده و لذّت‌بخش باشند. هم‌چنین به کودک‌تان کمک کنند مهارت‌هایی را که برای یک خواننده‌ی خوب بودن نیاز است، به‌دست آورد.

برگردان
ترانه خداویردی
سال نشر
1399
نویسنده
مارگارت اسپیلینگز
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by skyfa on