مژگان کلهر

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با مژگان کلهر را مشاهده کنید.

کتاب «پپا به آکواریوم می‌رود» از مجموعه کتاب «دنیای پپا» داستان پپا و ماهی خانگی‌اش طلایی است. او که حس می‌کند ماهی طلایی تنهاست، به دنبال دوستی برای او می‌گردد. برای همین با خانواده به آکواریوم می‌روند.
یکشنبه, ۲۸ آذر
کتاب «دیک دامپزشک» از مجموعه‌‌ کتاب «شغل آینده من» درباره‌ خانم دامپزشک شهر و یک روز کاری اوست. او از صبح با مراجعه به درمانگاه جانوران کارش را شروع می‌کند و مشکلات جانوران را یکی یکی حل می‌کند. اما فقط در درمانگاه نمی‌ماند و برای برطرف کردن مشکل گاو مزرعه به مزرعه‌ یکی از اهالی هم می‌رود. او با مهربانی و صبر و حوصله مشکلات همه‌ بیمارانش را برطرف می‌کند.
دوشنبه, ۲۹ شهریور
«ویرجینیا گرگ می‌­شود» داستانی در مورد تجربه احساس ناخوشایند عصبانیت، خشم و ناراحتی یک دختر است و راه حل کنار آمدن با این احساس.
دوشنبه, ۲۹ شهریور
کتاب «رامونا همیشه راموناست» جلد هفتم از مجموعه کتاب «رامونا» ست. داستان این جلد داستان بزرگ شدن راموناست. رامونای شیطان که نمی‌شد دقیقه‌ای او را به حال خود گذاشت؛ الان تنها در خانه می‌ماند تا مادر و پدر و خواهرش «بئاتریس» به خانه برگردند. او در این مدت سعی می‌کند دختر خوبی باشد تا از رفتن به خانه مادربزرگ «هوی» نجات پیدا کند و در این‌کار به نظر می‌رسد کاملاً موفق است.
دوشنبه, ۲۸ تیر
کتاب «رامونای شجاع شجاع» سومین جلد از مجموعه کتاب «رامونا» ست. رامونا دوست دارد استقلال بیشتری پیدا کند و در این مسیر اولین مشکلی که باید حل شود، یکی بودن اتاقش با خواهرش بئاتریس است. اما باید دید که یک اتاق جدا می‌تواند به مستقل شدن رامونا کمک کند یا نه.
سه شنبه, ۴ خرداد
کتاب «رامونا و خواهرش» اولین جلد از مجموعه کتاب «رامونا» است. این کتاب تنها جلدی است که داستان از زبان بئاتریس خواهر رامونا گفته می‌شود. بئاتریس که معمولاً آرام و ساکت است و سعی دارد همهٔ کارها را درست جلو ببرد؛ نمی‌داند با شیطنت‌های خواهر آتش‌پاره‌اش «رامونا» چه‌طور کنار بیاید.
دوشنبه, ۳ خرداد
کتاب «رامونا و پدرش» چهارمین جلد از مجموعه کتاب «رامونا» ست. پدر شغلش را از دست داده و زمان بیشتری در خانه است. رامونا که فکر می‌کند با بودن پدر در خانه می‌تواند زمان شاد بیشتری را با او بگذراند؛ به مرور متوجه این می‌شود که پدر حال چندان خوبی ندارد. همیشه در حال صحبت با تلفن یا در انتظار زنگ زدن تلفن است و نمی‌تواند با رامونا بازی کند.
یکشنبه, ۲ خرداد
کتاب «رامونا و مادرش» جلد پنجم از مجموعه کتاب «رامونا» ست. داستان این قسمت داستان رامونایی است که هنوز دوست دارد خرگوش کوچولوی مامان باشد؛ اما نمی‌فهمد چرا دیگر مامان او را خرگوش کوچولوی خودش نمی‌داند. مادر رامونا هنوز کار تمام وقت می‌کند و سرش شلوغ است، پدر هم صندوق‌دار فروشگاه شده و وقت سرخاراندن ندارد. بئاتریس هنوز کم صبر است و فکر می‌کند دوست‌داشتنی نیست. حالا رامونا باید بتواند علاوه بر همه این مشکلات ماندن در کنار خانواده دوستش «هوی» را در چند ساعت بعد از مدرسه هم تاب بیاورد.
سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت
«من و زرافه و پِلی» ماجرای هم‌یاری و هم‌کاری است. داستان درباره بیلی کوچولوست که با سه جانور همراه می‌شود. آن‌ها کار تازه‌ای را آغاز می‌کنند و بیلی هم در پایان به رویای خود می‌رسد.
دوشنبه, ۶ اردیبهشت
«آقای روباه شگفت‌انگیز» در پِیِ یافتن غذا و رها شدن از دست مزرعه‌داران بدجنس است. او در این مسیر، رفتارهای شگفتی دارد و شاید کمی هم کارهای بد می‌کند. این داستان چالشی برای اخلاق مداری در تنگناهاست که با خلاقیت و همیاری همه شخصیت‌ها پیش می‌رود.
چهارشنبه, ۱ اردیبهشت
بیلی در سفر به جنگل ممنوعه با «آدم کوچولوها» آشنا می‌شود و هیولای آتش‌پران را از بین می‌برد. این داستان ماجرایی و تخیلی، خواننده را به یک سفر پرماجرا دعوت می‌کند.
یکشنبه, ۲۲ فروردین
«جودی مشهور می‌شود» از مجموعه کتاب «جوجه دمدمی» ماجرای مشهور شدن، کمک به دیگران و تلاش کردن جودی است و از دید کودک به بیمارستان و همدلی نگاه می‌کند.
شنبه, ۱۷ آبان
کیتی وسایلش را گم می‌کند و حالا نوبت گم‌شدن به خرس عروسکی او آقای تابز رسیده ‌است. «خرس کیتی گم شده!» داستانی از رابطه کیتی و خرسش و احساس هرکدامشان درباره گم‌شدن آقای تابز است.
یکشنبه, ۳۰ شهریور
«جودی آینده را پیشگویی می‌کند» جست‌وجوهای جودی برای حدس زدن آینده است. او در این مسیر تجربه‌‌های بسیاری پیدا می‌کند و تلاش می‌کند به جای حدس زدن آینده خود، آن را بسازد.
جمعه, ۲۱ شهریور
کتاب «ابرها و ساعت‌ها» از مجموعه کتاب‌های مهارت‌های زندگی است که اطلاعاتی درباره بی‌اختیاری مدفوع در کودکان به مخاطب می‌دهد.
شنبه, ۱۴ اردیبهشت
ملودی شخصیت کتاب «بیرون ذهن من» دختری است که از کودکی مجبور بوده از ویلچر استفاده کند. اما مشکل اصلی او این نیست.
چهارشنبه, ۲۸ فروردین
کتاب «برایم شمع روشن کن»، ماجرای دختر نوجوانی به نام سارا و مشکلاتش با خانواده و دنیای اطرافش است. سارا که تازه ۱۳ ساله شده و نوجوانی‌اش آغاز شده در حال شناختن خود و دنیایی است که در آن زندگی می‌کند و در این میان باید با شرایطی نه چندان طبیعی مواجه شود.
دوشنبه, ۲۴ دی
بعضی روزها آسمان از همیشه بزرگ‌تر است درخت‌ها بلندند و جهان جای زیبایی برای زندگی کردن است. کتاب «گرسنه» با تصویری از یک جهانِ آرام و در صلح آغاز می‌شود. درختانی که سر به فلک کشیده‌اند، نسیمی که می‌وزد و چند دوست که با خوشحالی قدم می‌زنند و این طور که از لبخندشان پیداست از همه چیز راضی و خوشنود هستند.
شنبه, ۱ دی
کتاب تصویری «خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت» یکی از ساده‌ترین اتفاق‌های روزمره را روایت می‌کند.
دوشنبه, ۱۶ مهر
کتاب «داستان لئو» کتابی تخیلی، درباره‌ داستان یک روح مهربان تنها و علاقه‌مند به کتاب‌خواندن و نقاشی‌کشیدن است. لئو به تنهایی در خانه‌ای بدون سکنه در گرد و غبار زندگی می‌کند. هیچ کس نمی‌تواند لئو را ببیند.
سه شنبه, ۱۹ تیر