گروه ویراستاران کتابک

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با گروه ویراستاران کتابک را مشاهده کنید.

به «یکتا بهروزی» که شمع مادرش را روشن نگاه داشته است.«آتش یخ‌زده» روایت پر‌فراز‌و‌نشیب پرواز به سمت زندگی جدید است. زندگی جدیدی که پدر برای پسر کوچکش ماتیو رقم می‌زند تا در خلال این سفر پر‌رمز‌و‌راز، زوایای تازه‌ای از جغرافیای جهان درون و بیرون خود را تجربه کند. تجربه‌ای که هر نوجوانی به آن احتیاج دارد، تا ضمن روبه‌رو شدن با ترس‌‌ها و نگرانی‌‌ها، امیدها و ناکامی‌‌هایی که دستاورد دنیای بزرگسالان است، به تصویر و تصوری شایسته و درخور از خویشتنِ خود برسد و هویت خویش را خلق کرده، بر اساس همین هویت به زندگی ادامه دهد.
یکشنبه, ۷ آبان
پیش از شروع مطالعه، بخش‌های نخست و دوم را در سایت کتابک بخوانید:  بازنمایی اختلال استرس بعد از آسیب (PTSD) در شخصیت «کاپیتان هوک» پویانمایی پیترپن (بخش نخست) بازنمایی اختلال استرس بعد از آسیب (PTSD) در شخصیت "«کاپیتان هوک»" پویانمایی پیترپن (بخش دوم) درمان PTSD فرآیند درمان بیمار مبتلا به PTSD، تلفیقی از دو رویکرد روان‌شناسی شناختی و رفتاردرمانی است. مداخلات رفتاردرمانی شامل موارد زیر است:
یکشنبه, ۱۹ شهریور
بسیاری از کودکان هنگامی که برایشان کتابی خوانده می‌شود، در دنبال کردن متن کتاب مشکل دارند. در این مقاله چند راهکار برای حفظ تمرکز این گروه کودکان خردسال‌ بر داستانی که برایش خوانده می‌شود، ارائه شده است.
سه شنبه, ۲۹ فروردین
مقوله کتاب و کتابخوانی مبحثی است که سال های متمادی مورد بحث کارشناسان بسیاری قرار داشته و دارد اما مسئله اصلی این است که چرا جامعه کنونی ما از کتاب اینقدر فاصله دارد؟ و چرا ما با تمام مشکلات و گرفتاری های روزمره حاضریم ساعاتی از شب را جلوی تلویزیون یا رایانه بنشینیم اما کتاب نخوانیم؟ چرا با کتاب مانوس نیستیم و در نهایت فکر می کنیم لذتی که از یک فیلم می بریم ممکن است از خواندن کتاب نبریم؟ و بالطبع فرزندان ما هم همین علایق را دارند اما موضوع حائزاهمیت این است که چه کنیم تا کودکان ما به این معضل دچار نشوند و نسل آینده به سمت کتابخوانی سوق یابد. کارشناسان تعلیم و تربیت کودک در یک نشست این موضوع را به چالش کشیدند.
شنبه, ۱۰ بهمن
۱۵ خرداد، روز جهانی محیط زیست است. همواره درباره تأثیر محیط زیست بر زندگی کودکان سخن گفته می‌شود. اما محیط زیست چیست؟ و چگونه بر دنیای کودکان اثر می‌گذارد؟ مقاله زیر به این موضوع پرداخته است.
شنبه, ۲۹ خرداد